Inventory number IRN Number of state registration
0224РК00627 AP14870429-OT-24 0122РК00380
Document type Terms of distribution Availability of implementation
Заключительный Gratis Number of implementation: 0
Implemented
Publications
Native publications: 14
International publications: 1 Publications Web of science: 0 Publications Scopus: 1
Number of books Appendicies Sources
1 6 11
Total number of pages Patents Illustrations
69 0 0
Amount of funding Code of the program Table
26907590 AP14870429 0
Name of work
Детская литература Казахстана в контексте мировой словесности как основа национального самосознания
Report title
Type of work Source of funding The product offerred for implementation
Fundamental Другая (укажите)
Report authors
Нұрғали Қадиша Рустембекқызы
0
0
4
1
Customer МНВО РК
Information on the executing organization
Short name of the ministry (establishment) МНВО РК
Full name of the service recipient
Некоммерческое акционерное общество "Евразийский Национальный университет имени Л.Н. Гумилева"
Abbreviated name of the service recipient НАО "ЕНУ им.Л.Н.Гумилева"
Abstract

Структурирование и группировка этапов и жанров детской и подростковой литературы Казахстана.

Қазақстанның балалар мен жасөспірімдер әдебиетінің кезеңдері мен жанрларын құрылымдау және топтастыру.

Выполнить анализ и упорядочение жанров казахской литературы для детей и подростков, выделить основные факторы, влияющие на их развитие, и изложить процесс формирования, эволюции и развития системы научной и практической классификации литературы для детей и подростков в Казахстане.

Балалар мен жасөспірімдерге арналған қазақ әдебиетінің жанрларын талдау және ретке келтіру, олардың дамуына әсер ететін негізгі факторларды бөліп көрсету және Қазақстандағы балалар мен жасөспірімдерге арналған әдебиеттерді ғылыми және практикалық жіктеу жүйесін қалыптастыру, эволюциялау және дамыту процесін баяндау.

В ходе исследования были применены методы сравнительного анализа в историческом контексте, подходы, связанные с анализом истории литературы, а также теоретические исследования литературных явлений, системный анализ, описание, наблюдение и другие методы, характерные для общенаучного подхода.

Зерттеу барысында тарихи контексте салыстырмалы талдау әдістері, әдебиет тарихын талдаумен байланысты тәсілдер, сондай-ақ әдеби құбылыстарды теориялық зерттеу, жүйелік талдау, сипаттау, бақылау және жалпы ғылыми тәсілге Тән басқа әдістер қолданылды.

1. Изучена детская и подростковая литература РК в компаративном аспекте, проведено сравнительно-историческое исследование в контексте мировой литературы для детей. 2. Выявлены сходства и различия литературы Казахстана и мировой. 3. Произведены сбор и анализ материалов: произведений, критических статей, исторических документов. 4. Подготовлены 21 статья, из которых 18 в рецензируемых изданиях, 3 в отечественных изданиях, рекомендованных КОКСОН. 5. Определены произведения, рекомендованные для чтения учащимися Казахстана. 6. Произведен отбор произведений по критериям. 7. Проведен читательский конкурс, выставка детских работ. 8. Создан УМКД «Детская и подростковая литература» для бакалавриата. 9. Подготовлено учебное пособие и хрестоматия «Детская и подростковая литература РК в контексте мировой литературы». 10. Проведен форум, подготовлен сборник материалов. 11. Оптимизирован сайт http://dlkz.kz/ для улучшения индексации в Google. 12. Завершены этапы конференции «Детская литература на современном этапе». 13. Подготовлена статья для издания с 75 процентильными баллами по Cite Score. 14. Завершено создание коллективной монографии о детской и подростковой литературе Казахстана и её вкладе в мировую литературу

1. ҚР балалар мен жасөспірімдер әдебиеті компаративті аспектіде зерделенді, балаларға арналған әлемдік әдебиет контекстінде Салыстырмалы-тарихи зерттеу жүргізілді. 2. Қазақстан мен әлем әдебиетінің ұқсастықтары мен айырмашылықтары анықталды. 3. Материалдар: шығармалар, сыни мақалалар, тарихи құжаттар жиналды және талданды. 4. 21 мақала дайындалды, оның 18-і рецензияланатын басылымдарда, 3-і КОКСОН ұсынған отандық басылымдарда. 5. Қазақстан оқушыларына оқуға ұсынылған шығармалар анықталды. 6. Шығармаларды критерийлер бойынша іріктеу жүргізілді. 7. Оқырмандар байқауы, балалар жұмыстарының көрмесі өткізілді. 8. Бакалавриат үшін "балалар және жасөспірімдер әдебиеті" ПОӘК құрылды. 9. "Әлемдік әдебиет контекстіндегі ҚР Балалар мен жасөспірімдер әдебиеті" оқулығы мен оқулығы дайындалды. 10. Форум өткізіліп, материалдар жинағы дайындалды. 11. Оңтайландырылған сайт http://dlkz.kz / Google индекстеуін жақсарту үшін. 12. "Қазіргі кезеңдегі балалар әдебиеті" конференциясының кезеңдері аяқталды. 13. Cite Score бойынша 75 пайыздық баллмен басылымға мақала дайындалды. 14. Қазақстанның балалар мен жасөспірімдер әдебиеті және оның әлемдік әдебиетке қосқан үлесі туралы Ұжымдық монография жасау аяқталды.

Подготовлена и опубликована 41 статья, из них 18 статей в рецензируемых зарубежных и отечественных изданиях и 3 статьи в отечественных изданиях, рекомендованных КОКСОН. Выделен круг литературных произведений, рекомендуемых к прочтению учащимися Казахстана, формирующих устойчивую мотивацию к самостоятельному чтению. Создан УМКД «Детская и подростковая литература» для бакалавриата вузов. Создано учебное пособие «Детская и подростковая литература РК в контексте мировой литературы для детей и подростков» в 2 частях. Составлена хрестоматия «Детская и подростковая литература». Издана коллективная монография

41 мақала дайындалып, жарияланды, оның ішінде рецензияланатын шетелдік және отандық басылымдарда 18 мақала және КОКСОН ұсынған отандық басылымдарда 3 мақала. Қазақстан оқушылары оқуға ұсынылатын, өз бетінше оқуға тұрақты мотивация қалыптастыратын әдеби шығармалар топтамасы бөлінді. Жоғары оқу орындарының бакалавриаты үшін "балалар және жасөспірімдер әдебиеті" ПОӘК құрылды. 2 бөлімде" балалар мен жасөспірімдерге арналған әлемдік әдебиет контекстіндегі ҚР балалар мен жасөспірімдер әдебиеті " оқу құралы құрылды. "Балалар мен жасөспірімдер әдебиеті"оқулығы құрастырылды. Ұжымдық монография жарық көрді

В филиалах Евразийского национального университета были предоставлены рекомендации, и получена обратная связь о том, как они были применены в практике. Учебное пособие внедрено в учебный план бакалавриата ЕНУ.

Еуразия ұлттық университетінің филиалдарында ұсыныстар берілді және олардың тәжірибеде қалай қолданылғаны туралы Кері байланыс алынды. Оқу құралы бакалавриаттың оқу жоспарына енгізілді.

Научная значимость данного исследования заключается в его комплексном подходе к материалу. Оно анализирует казахскую детскую литературу с учетом теории жанровой эволюции общей казахской литературы и сравнивает ее феномен с состоянием детской мировой литературы. Исследование приводит к новым систематизированным знаниям о факторах и рисках, влияющих на восприятие детской литературой особенностей возрастной психологии и методов обучения, необходимых для воздействия на целевую аудиторию – детей. Практическая важность этого исследования заключается в расширении и дополнении существующей системы классификации казахской детской литературы. Оно выделяет новые и уникальные черты в жанровой структуре казахской детской литературы данного периода, что способствует более глубокому пониманию этого жанрового контекста.

Бұл зерттеудің ғылыми маңыздылығы оның материалға жан-жақты көзқарасында жатыр. Ол жалпы қазақ әдебиетінің жанрлық эволюциясы теориясын ескере отырып, қазақ балалар әдебиетін талдайды және оның құбылысын Балалар әлем әдебиетінің жағдайымен салыстырады. Зерттеу балалар әдебиетінің мақсатты аудиторияға – балаларға әсер ету үшін қажетті жас психологиясының ерекшеліктері мен оқыту әдістерін қабылдауына әсер ететін факторлар мен қауіптер туралы жаңа жүйелі білімге әкеледі. Бұл зерттеудің практикалық маңыздылығы Қазақ балалар әдебиетін жіктеудің қолданыстағы жүйесін кеңейту және толықтыру болып табылады. Ол осы кезеңдегі қазақ балалар әдебиетінің жанрлық құрылымындағы жаңа және бірегей ерекшеліктерді айқындайды, бұл осы жанрлық контекстті тереңірек түсінуге ықпал етеді.

Потенциальные потребители: Министерство просвещения РК, Министерство образования и науки РК; Министерство здравоохранения РК, местные и республиканские органы образования и культуры, вузы, колледжи, школы, детские образовательные и воспитательные центры, книжные издательства.

Әлеуетті тұтынушылар: Қазақстан Республикасы Білім министрлігі, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі; Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігі, жергілікті және республикалық білім және мәдениет органдары, жоғары оқу орындары, колледждер, мектептер, балалар оқу-тәрбие орталықтары, кітап баспалары.

UDC indices
83.8
International classifier codes
17.01.11;
Readiness of the development for implementation
Key words in Russian
гуманитарное образование; мировая словесность; детская литература; национальное самосознание; литература Казахстана;
Key words in Kazakh
гуманитарлық білімі; әлемдік әдебиеті; балалар әдебиеті; ұлттық сана-сезімі; Қазақстан әдебиеті;
Head of the organization Сыдыков Ерлан Батташевич доктор исторических наук / Профессор
Head of work Нұрғали Қадиша Рустембекқызы Доктор филологических наук / профессор
Native executive in charge