Inventory number IRN Number of state registration
0323РК01366 AP14872336-KC-23 0122РК00455
Document type Terms of distribution Availability of implementation
Краткие сведения Gratis Number of implementation: 0
Not implemented
Publications
Native publications: 3
International publications: 2 Publications Web of science: 0 Publications Scopus: 0
Patents Amount of funding Code of the program
0 23440844 AP14872336
Name of work
Организация и сопровождение образовательного процесса лиц с особыми образовательными потребностями в условиях модернизации высшего образования
Type of work Source of funding Report authors
Fundamental Жакипбекова Сауле Сотиялдиновна
0
0
1
0
Customer МНВО РК
Information on the executing organization
Short name of the ministry (establishment) МНВО РК
Full name of the service recipient
Некоммерческое акционерное общество "Жетысуский университет имени Ильяса Жансугурова"
Abbreviated name of the service recipient НАО ЖУ им.И.Жансугурова
Abstract

Процесс организации образования и сопровождения лиц с особыми образовательными потребностями в концепте инклюзивной культуры высшего учебного заведения

Жоғары оқу орнының инклюзивті мәдениет тұжырымдамасы аясында ерекше білім беру қажеттіліктері бар тұлғаларға білім беруді ұйымдастыру және оларды сүйемелдеу үдерісі

Цель проекта – разработка и апробация механизма комплексной организации и сопровождения образовательного процесса лиц с особыми образовательными потребностями в концепте инклюзивной культуры вуза.

Жобаның мақсаты - жоғары оқу орнының инклюзивті мәдениеті тұжырымдамасында ерекше білім беруге қажеттілігі бар тұлғаларға білім беру процесін кешенді ұйымдастыру және сүйемелдеу тетігін әзірлеу және апробациялау.

Для выполнения задач использованы научные методы исследования: абстрагирование, анализ, синтез, сравнительный, аксиоматический, гипотетико-дедуктивный и индуктивный методы, анкетирование, фокус-группы, прямое и косвенное наблюдение.

Тапсырмаларды орындау үшін зерттеудің ғылыми әдістері қолданылды: абстракция, талдау, синтез, салыстырмалы, аксиоматикалық, гипотетикалық-дедуктивті және индуктивті әдістер, сауалнама, фокус-топтар, тікелей және жанама бақылау.

Проведен мониторинг по выявлению уровня понимания инклюзивной культуры в вузе, согласно данным которого были выявлены направления организации и сопровождения образовательного процесса лиц с особыми образовательными потребностями (ООП) в университете. Разработаны механизм комплексной организации и сопровождения, программа психолого-педагогического сопровождения лиц с ООП, активизировано волонтерское движение по сопровождению образовательного процесса лиц с ООП и создана «Ассоциация лиц с ООП» на базе вуза. Разработано методическое обеспечение механизма комплексной организации и сопровождения образовательного процесса лиц с ООП.

ЖОО-да инклюзивті мәдениетті түсіну деңгейін анықтау бойынша мониторинг жүргізілді, оның деректеріне сәйкес университетте ерекше білім беру қажеттіліктері бар тұлғалардың (ЕБҚТ) білім беру процесін ұйымдастыру және сүйемелдеу бағыттары анықталды. Кешенді ұйымдастыру және сүйемелдеу тетігі, ерекше білім беру қажеттіліктері бар тұлғаларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу бағдарламасы әзірленді, олардың білім беру процесін сүйемелдеу бойынша еріктілер қозғалысы жандандырылды және ЖОО базасында «Ерекше білім беру қажеттіліктері бар тұлғалардың қауымдастығы» құрылды. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар тұлғалардың білім беру процесін кешенді ұйымдастыру және сүйемелдеу механизмін әдістемелік қамтамасыз ету әзірленді.

Мониторинг по выявлению уровня понимания инклюзивной культуры, структура инклюзивной образовательной среды, дополнительные образовательные программы (Minor) для обучающихся с ООП, волонтерское движение по сопровождению образовательного процесса лиц с ООП, «Ассоциация лиц с ООП» на базе вуза, механизм комплексной организации и сопровождения лиц с ООП.

Инклюзивті мәдениетті түсіну деңгейін анықтау бойынша мониторинг, инклюзивті білім беру ортасының құрылымы, ерекше білім беру қажеттілігі бар тұлғаларға арналған қосымша білім беру бағдарламалары (Minor), ерекше білім беру қажеттілігі бар тұлғалардың білім беру процесін сүйемелдеу жөніндегі еріктілер қозғалысы, ЖОО базасында «Ерекше білім беру қажеттілігі бар тұлғалар қауымдастығы», ерекше білім беру қажеттілігі бар тұлғаларды кешенді ұйымдастыру және сүйемелдеу тетігі.

В рамках каталога дополнительных дисциплин по Minor «Учитель-тьютор», который включает курсы «Инклюзивті білім беру жағдайында психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу» / «Психолого-педагогическое сопровождение в условиях инклюзивного образования» было подготовлено и опубликовано 2 учебных пособия, которые используются в учебном процессе вуза.

«Инклюзивті білім беру жағдайында психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу» / «Психолого-педагогическое сопровождение в условиях инклюзивного образования» курстарын қамтитын "Мұғалім-тьютор" Minor бағдарламасы бойынша қосымша пәндер каталогы аясында университеттің оқу процесінде қолданылатын 2 оқу құралы дайындалып, жарияланды.

Эффективное внедрение результатов проекта окажет положительное влияние на внедрение принципов политики инклюзивности и разнообразия в высших учебных заведениях, способствует адаптации и социализации лиц с особыми образовательными потребностями в Республике Казахстан.

Жоба нәтижелерін тиімді енгізу жоғары оқу орындарында инклюзивтілік және әртүрлілік саясатының қағидаттарын енгізуге оң әсер етеді, Қазақстан Республикасында ерекше білім беру қажеттіліктері бар тұлғаларды бейімдеуге және әлеуметтендіруге ықпал етеді.

Область применения исследования – поддержка образовательных услуг вузов лицам с особыми образовательными потребностями. Целевыми потребителями каждого из ожидаемых результатов являются субъекты образовательного процесса в вузах, в том числе обучающиеся с особыми образовательными потребностями.

Зерттеудің қолданылу аясы - ерекше білім беру қажеттілігі бар тұлғаларға ЖОО-нда білім беру қызметтерін қолдау. Күтілетін нәтижелердің әрқайсысының нысаналы тұтынушылары ЖОО-дағы білім беру процесінің субъектілері, оның ішінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушылар болып табылады.

UDC indices
371:351.851
International classifier codes
14.15.15; 14.35.00;
Key words in Russian
инклюзивное образование; высшее образование; подготовка кадров; сопровождение; специальное образование;
Key words in Kazakh
инклюзивті білім беру; жоғары білім; мамандарды даярлау; сүйемелдеу; арнайы білім беру;
Head of the organization Баймырзаев Қуат Маратұлы Доктор географических наук / Профессор
Head of work Жакипбекова Сауле Сотиялдиновна Доктор философии (PhD) / нет