Inventory number | IRN | Number of state registration | ||
---|---|---|---|---|
0322РК01345 | AP15473191-KC-22 | 0122РК00898 | ||
Document type | Terms of distribution | Availability of implementation | ||
Краткие сведения | Gratis | Number of implementation: 0 Not implemented |
||
Publications | ||||
Native publications: 0 | ||||
International publications: 0 | Publications Web of science: 0 | Publications Scopus: 0 | ||
Patents | Amount of funding | Code of the program | ||
0 | 2965144 | AP15473191 | ||
Name of work | ||||
Духовно-культурные ценности исламского образования в современном светском обществе: на примере стран Центральной Азии | ||||
Type of work | Source of funding | Report authors | ||
Fundamental | Смагулов Мурат Нурмухамбетович | |||
0
0
0
0
|
||||
Customer | МНВО РК | |||
Information on the executing organization | ||||
Short name of the ministry (establishment) | МНВО РК | |||
Full name of the service recipient | ||||
Некоммерческое акционерное общество "Евразийский Национальный университет имени Л.Н. Гумилева" | ||||
Abbreviated name of the service recipient | НАО "ЕНУ им.Л.Н.Гумилева" | |||
Abstract | ||||
Объектом исследования является процесс исламского образования и воспитания через призму духовно-ценностных ориентиров, имеющих непосредственное влияние на формирование ценности личности, определение ее возможности в становлении и трансформации сознания современного казахстанского общества. Зерттеу объектісі - тұлғаның құндылығын қалыптастыруға, оның қазіргі қазақстандық қоғамның санасын қалыптастыру мен өзгертудегі мүмкіндігін анықтауға тікелей әсер ететін рухани-құндылық бағдарларының призмасы арқылы исламдық білім беру және тәрбиелеу процесі. Выявить ключевые факторы влияния исламского образования на духовно-культурные ценности личности, определить ее возможности в формировании и трансформации сознания, представить оптимальную модель исламского образования для современного казахстанского общества. Выработать механизмы дерадикализации, социализации и адаптации детей последователей нетрадиционных течений исламского толка к жизни в светском обществе через исламское образование и просвещение. Ислам білімінің тұлғаның рухани-мәдени құндылықтарына әсер етуінің негізгі факторларын анықтау, оның сананың қалыптасуы мен өзгеруіндегі мүмкіндіктерін анықтау, қазіргі қазақстандық қоғам үшін ислам білімінің оңтайлы моделін ұсыну. Исламдық білімнің дәстүрлі емес ағымдарын ұстанушылардың балаларын исламдық білім беру және ағарту арқылы зайырлы қоғамдағы өмірге дерадикализациялау, әлеуметтендіру және бейімдеу тетіктерін әзірлеу. Методы исследования основаны на междисциплинарных принципах исламоведческой непредвзятости участников проекта. В связи с чем применены следующие методы: - общелогические методы: системный подход, анализ, аналогия, синтез, сопоставление; - методы социологического исследования; - методы полевого исследования; - методы исламской антропологии; - методы духовного и культур-философского анализа; - метод психолого-педагогического и религиозно-эмпирического анализа; - методы исламского рационализма. Зерттеу әдіснамасы жобаға қатысушылардың исламдық бейтараптығының, пәнаралық әдістері мен қағидаттарына негізделді. Осыған байланысты келесі әдістер қолданылды: - жалпы логикалық әдістер: жүйелік тәсіл, талдау, үйлестік, синтез, салыстыру; - социологиялық зерттеу әдістері; - далалық зерттеу әдістері; - ислам антропологиясының әдістері; - рухани және мәдени-философиялық талдау әдістері; - психологиялық-педагогикалық және діни-эмпирикалық талдау әдісі; - исламдық рационализм әдістері. Получен первичный материал исследования по результатам социологического исследования и религиозно-эмпирического анализа полевых исследований, анализа архивных документов и действующих программ обучения учебных заведений г. Алматы и Алматинской области. Выявлены наиболее важные методы интерпретации и толкования ключевых норм и догматов ислама, приводящие к формированию религиозного сознания, жизненных ценностей, пониманию мироздания. Ключевым фактором в этом выступает исламское образование и просвещение, направленное на привитие общепринятых и традиционных ценностей. Алматы қаласы мен Алматы облысының оқу орындарының әлеуметтік зерттеу және далалық зерттеулерді діни-эмпирикалық талдау, мұрағаттық құжаттар мен қолданыстағы оқу бағдарламаларын талдау нәтижелері бойынша зерттеудің бастапқы материалы алынды. Исламның негізгі нормалары мен догмаларын интерпретациялау мен түсіндірудің ең маңызды әдістері анықталды, бұл діни сананың, өмірлік құндылықтардың қалыптасуына, ғаламды түсінуге әкеледі. Мұның басты факторы жалпы қабылданған және дәстүрлі құндылықтарды дарытуға бағытталған исламдық білім беру мен ағарту болып табылады. Полученные результаты научно-исследовательского проекта эффективными с научной и практической точки зрения не только в Казахстане, но и в ряде стран Центральной Азии, схожих по социально-экономическому пути развития и состоянию исламского образования, а также позволяют расширить методы исламского образования и образовывания личности в светском обществе, отразить диалогическую основу толерантного общества. Ғылыми-зерттеу жобасының алынған нәтижелері ғылыми және практикалық тұрғыдан тек Қазақстанда ғана емес, сондай-ақ исламдық білім берудің әлеуметтік-экономикалық даму жолы мен жай-күйі бойынша ұқсас Орталық Азияның бірқатар елдерінде де тиімді, сондай-ақ исламдық білім беру мен зайырлы қоғамдағы тұлғаны қалыптастыру әдістерін кеңейтуге, толерантты қоғамның диалогтық негізін көрсетуге мүмкіндік береді.
Культурный и социальный эффект от результатов проекта позволит решить ряд вопросов в сфере духовного воспитания и образования, применить полученные результаты не только в религиозных, но и светских учебных заведениях, в которых обучается религиозно практикующая молодежь. Жоба нәтижелерінің мәдени және әлеуметтік әсері рухани тәрбие мен білім беру саласындағы бірқатар мәселелерді шешуге, алынған нәтижелерді діни практикамен айналысатын жастар оқитын діни ғана емес, зайырлы оқу орындарында да қолдануға мүмкіндік береді. Результаты научно-исследовательского проекта могут быть использованы средними и высшими учебными заведениями, Комитетом по делам религий МИОР РК, Комитетом науки МНВО РК, подведомственным организациям КНБ РК, Департаментом по противодействию экстремизму МВД РК, Отделом религиозного образования и подготовки кадров ДУМК, ЕУИК Нур-Мубарак, КазНУ им. Аль-Фараби и др. Ғылыми-зерттеу жобасының алынған нәтижелері орта және жоғары оқу орындары, ҚР АҚДМ Дін істері комитеті, ҚР БҒМ Ғылым комитеті, ҚР ҰҚК ведомстволық бағынысты ұйымдары, ҚР ІІМ экстремизмге қарсы іс-қимыл департаменті, ҚМДБ Діни білім беру және кадрлар даярлау бөлімі, Нұр-Мүбарак ЕУИК, Әл-Фараби ат. ҚазҰУ және т.б. пайдалана алады. |
||||
UDC indices | ||||
13:28:37 | ||||
International classifier codes | ||||
21.21.25; 21.21.31; 21.31.51; 21.41.63; 14.07.07; | ||||
Key words in Russian | ||||
Духовность; культура; исламское образование; современное общество; религиозное сознание; образовательно-воспитательный процесс; Центральная Азия; | ||||
Key words in Kazakh | ||||
Руханият; мәдениет; ислам білімі; қазіргі қоғам; діни сана; үйрету-тәрбие процес; Орталық Азия; | ||||
Head of the organization | Сыдыков Ерлан Батташевич | доктор исторических наук / Профессор | ||
Head of work | Смагулов Мурат Нурмухамбетович | Phd / нет |