Inventory number IRN Number of state registration
0322РК00890 AP14870429-KC-22 0122РК00380
Document type Terms of distribution Availability of implementation
Краткие сведения Gratis Number of implementation: 0
Not implemented
Publications
Native publications: 0
International publications: 1 Publications Web of science: 0 Publications Scopus: 0
Patents Amount of funding Code of the program
0 9802504 AP14870429
Name of work
Детская литература Казахстана в контексте мировой словесности как основа национального самосознания
Type of work Source of funding Report authors
Fundamental Нұрғали Қадиша Рустембекқызы
0
1
1
1
Customer МНВО РК
Information on the executing organization
Short name of the ministry (establishment) МНВО РК
Full name of the service recipient
Некоммерческое акционерное общество "Евразийский Национальный университет имени Л.Н. Гумилева"
Abbreviated name of the service recipient НАО "ЕНУ им.Л.Н.Гумилева"
Abstract

Систематизация и классификация этапов и жанров детской и подростковой литературы Казахстана

Кеңестік даму кезеңіндегі Қазақстан балалар мен жасөспірімдер әдебиетінің кезеңдері мен жанрларын жүйелеу және жіктеу

Систематизировать жанры казахской детской и подростковой литературы, обозначить имманентные и внешние условия их формирования, описать процесс формирования, становления и развития системы научной и практической классификации детской и подростковой литературы Казахстана

Қазақ балалар мен жасөспірімдер әдебиетінің жанрларын жүйелеу, олардың қалыптасуының имманентті және сыртқы жағдайларын белгілеу, Қазақстанның балалар мен жасөспірімдер әдебиетін ғылыми және практикалық жіктеу жүйесін қалыптастыру, қалыптастыру және дамыту процесін сипаттау

При проведении исследования были использованы сравнительно-исторический метод, историко-литературный и теоретико-литературоведческий подходы, системный анализ, описание, наблюдение и другие общенаучные методы.

Зерттеуде салыстырмалы-тарихи әдіс, тарихи-әдеби және теориялық-әдеби тәсілдер, жүйелік талдау, сипаттау, бақылау және басқа да жалпы ғылыми әдістер қолданылды.

1. Подготовлен тезаурус по детской литературе. 2. Проведена систематизация и классификация жанров детской и подростковой литературы Казахстана советского периода и периода конца ХХ века-начала ХХI века. 3. Проведен сбор художественных текстов и работ по детской литературе по рубежу ХХ-ХХI века. 4. Подготовлена статья «Детская повесть Б.Сокпакбаева «Меня зовут Кожа»: от текста книги до кинотекста» для публикации в журналах, рекомендуемых ККСООН.

1. Балалар әдебиеті туралы тезаурус дайындалды. 2. Кеңестік кезеңдегі және ХХ ғасырдың соңы – ХХІ ғасырдың басындағы Қазақстанның балалар мен жасөспірімдер әдебиетінің жанрларын жүйелеу және жіктеу жұмыстары жүргізілді. 3. ХХ-ХХІ ғасырлар тоғысындағы балалар әдебиеті бойынша көркем мәтіндер мен шығармалар жинағы жүргізілді. 4. «Б.Соқпақбаевтың «Менің атым Қожа» балалар әңгімесі: кітап мәтінінен фильм мәтініне дейін» мақаласы UNCC ұсынған журналдарда басуға дайындалды.

На стадии подготовки к печати 1 статья в издание Scopus, в журнале КОКОСОН, статьи в сборниках международной конференции.

Басылымға дайындық кезеңінде Scopus басылымында 1 мақала, COKOSON журналында, халықаралық конференция жинақтарындағы мақалалар.

В филиалы ЕНУ представлены рекомендации и получен отзыв об их использовании в работе. Актов внедрений и справок об использовании результатов исследования нет.

ЕҰУ филиалдарына ұсыныстар беріліп, оларды жұмыста пайдалану жөнінде пікірлер алынды. Жүргізу актілері және зерттеу нәтижелерін пайдалану туралы сертификаттар жоқ.

Научная значимость: комплексный подход к материалу исследования. Казахская детская литература рассмотрена в контексте теории жанровой эволюции общей казахской литературы, её феномен описан в сравнении с состоянием детской мировой литературы, получены новые систематизированные знаний о факторах и рисках, влияющих на рецепции детской литературой основных особенностей возрастной психологии и приемов дидактики, необходимых для воздействия на адресата–ребенка. Практическая значимость: настоящее исследование расширяет и дополняет системность и жанровую типологию казахской детской литературы, выявляет новизну и своеобразие жанровой системы казахской детской литературы обозначенного периода как единого целого.

Ғылыми маңыздылығы: зерттеу материалына кешенді көзқарас. Қазақ балалар әдебиеті жалпы қазақ әдебиетінің жанрлық эволюциялық теориясы контекстінде қарастырылып, оның құбылысы әлемдік балалар әдебиетінің жағдайымен, балалар әдебиетінің балалар әдебиетін қабылдауына әсер ететін факторлар мен қауіптер туралы жаңа жүйеленген білімдермен салыстыра сипатталады. бала адресатқа әсер ету үшін қажетті даму психологиясы мен дидактикасының негізгі ерекшеліктері Практикалық маңыздылығы: бұл зерттеу қазақ балалар әдебиетінің жүйелілігі мен жанрлық типологиясын кеңейтіп, толықтырады, жалпы белгіленген кезеңдегі қазақ балалар әдебиетінің жанрлық жүйесінің жаңалығы мен өзіндік ерекшелігін ашады.

Потенциальные потребители: Министерство просвещения РК, Министерство образования и науки РК; Министерство здравоохранения РК, местные и республиканские органы образования и культуры, вузы, колледжи, школы, детские образовательные и воспитательные центры, книжные издательства.

Әлеуетті тұтынушылар: Қазақстан Республикасы Білім министрлігі, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі; Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігі, жергілікті және республикалық білім және мәдениет органдары, жоғары оқу орындары, колледждер, мектептер, балалар оқу-тәрбие орталықтары, кітап баспалары.

UDC indices
82
International classifier codes
17.01.11;
Key words in Russian
Гуманитарное образование; Мировая словесность; Детская литература; Национальное самосознание; Литература Казахстана;
Key words in Kazakh
Гуманитарлық білімі; Әлемдік әдебиеті; Балалар әдебиеті; Ұлттық сана-сезімі; Қазақстан әдебиеті;
Head of the organization Сыдыков Ерлан Батташевич доктор исторических наук / Профессор
Head of work Нұрғали Қадиша Рустембекқызы Доктор филологических наук / профессор