Inventory number IRN Number of state registration
0224РК00696 AP14871946-OT-24 0122РК00484
Document type Terms of distribution Availability of implementation
Заключительный Gratis Number of implementation: 0
Not implemented
Publications
Native publications: 3
International publications: 1 Publications Web of science: 0 Publications Scopus: 1
Number of books Appendicies Sources
1 2 32
Total number of pages Patents Illustrations
42 0 0
Amount of funding Code of the program Table
27082648.4 AP14871946 0
Name of work
Комплексное изучение междисциплинарных аспектов детской литературы
Report title
Type of work Source of funding The product offerred for implementation
Fundamental Другая (укажите)
Report authors
Худайбергенов Нурбол Джумагалиевич , Хуатбекұлы Ерканат , Орда Гүлжахан Жұмабердіқызы , Ханкей Ермек , Сарсенбаева Жансулу Баденовна , Барикулов Руслан Джусупбаевич , Килыбаев Талгат Берикказиевич , Қапалбек Бижомарт Сейсенбекұлы , Дауренбекова Лаура Нугайбековна ,
0
0
1
0
Customer МНВО РК
Information on the executing organization
Short name of the ministry (establishment) МНВО РК
Full name of the service recipient
РГП на ПХВ "Институт литературы и искусства им. М.О.Ауэзова"
Abbreviated name of the service recipient
Abstract

междисциплинарные аспекты детской литературы, в частности педагогические, социальные, психологические и лингвистические вопросы обучения детей произведениям классической литературы.

балалар әдебиетінің пәнаралық аспектілері, атап айтқанда, балаларға классикалық көркем әдеби шығармаларды оқытудың педагогикалық, әлеуметтік, психологиялық және лингвистикалық мәселелері.

оценить историю казахской литературы с аксиологической точки зрения, определить научные критерии отбора детских текстов по возрастным особенностям, а также создать научно-педагогические основы приобщения детей раннего возраста к книгам, что позволит повысить актуальность проекта.

қазақ әдебиетінің тарихына аксиологиялық тұрғыдан баға беріп, балаларға арналған мәтінді жас ерекшеліктері бойынша іріктеудің ғылыми критерийлерін айқындау және жас өскінді кітапқа баулудың ғылыми-педагогикалық негіздерін жасау жобаның өзектілігін арттыра түспек.

Для достижения целей используются качественные и количественные методы. Участники научного исследования использовали современные методы литературоведения и педагогических наук, новые методы в области гуманитарных наук и междисциплинарной коммуникации.

Мақсаттарға қол жеткізу барысында сапалық, сандық әдістер пайдаланылады. Ғылыми зерттеуге қатысушы ғалымдар әдебиеттану және педагогика ғылымдарындағы заманауи әдіс-тәсілдерді, гуманитарлық ғылым саласы мен пәнаралық байланыстағы тың тәсілдерді қолданды.

Рассмотрение проблем детской литературы не только в рамках литературоведения, но и на междисциплинарной основе считается одним из новых направлений в современных гуманитарных и социальных науках. Это связано с тем, что в настоящее время важно изучать определенную проблему, используя возможности нескольких наук, а не ограничиваться рассмотрением ее в рамках определенной науки. Согласно календарному плану изданы коллективная монография «Междисциплинарные аспекты детской литературы» (12 печатных пластин), 10 электронных сборников (по 10 печатных пластин) и 5 научных статей.

Балалар әдебиетінің мәселелерін әдебиеттану ғылымының аясында ғана қарастырып қоймай, пәнаралық негізде зерделеу қазіргі гуманитарлық-әлеуметтік ғылымдардағы тың бетбұрыстардың бірі болып саналады. Себебі, қазіргі кезде белгілі бір мәселені белгілі бір ғылымның шеңберінде қарастырумен шектелмей, бірнеше ғылымның мүмкіндіктерін пайдалана отырып зерделеу маңызды болып отыр. Күнтізбелік жоспарға сәйкес, «Балалар әдебиетінің пәнаралық аспектілері» (12 б.т.) атты ұжымдық монография, 10 электронды жинақ (әрқайсысы 10 б.т.) және 5 ғылыми мақала жарық көрді.

Теоретические результаты, полученные в ходе исследований в средних и высших учебных заведениях и гуманитарных колледжах по предметам «История казахской детской литературы», «Казахская детская литература в годы независимости», «Художественные исследования в современной казахской детской литературе». », «Научные основы привлечения молодежи к чтению книг» Рекомендуется в качестве специального курса, а также вспомогательного пособия при составлении учебных программ средних и высших учебных заведений, гуманитарных колледжей, при преподавании на специальных курсах.

Зерттеуден алынған теориялық нәтижелердi орта және жоғарғы оқу орындарында және гуманитарлық колледждерде «Қазақ балалар әдебиетінің тарихы», «Тәуелсiздiк тұсындағы қазақ балалар әдебиеті», «Қазiргi қазақ балалар әдебиетіндегі көркемдiк iзденiстер», «Жас ұрпақты кітап оқуға баулудың ғылыми негіздері» пәндерi бойынша арнайы курс ретiнде, сондай-ақ, орта және жоғары оқу орындарының, гуманитарлық колледждердiң оқу бағдарламаларын дайындағанда, арнаулы курстардан дәрiс оқығанда көмекшi құрал ретiнде ұсынылады.

Общее количество опубликованных статей за 2022-2024 гг. – 5; в том числе: в рецензируемых журналах с импакт-фактором свыше нуля – 1; в изданиях, рекомендованных КОКСОН МОН РК – 4.

2022-2024 жылы жалпы саны – 5, соның ішінде: нөлден жоғары импакт-факторлы рецензияланатын журналдарда – 1; ҚР ҒЖБМ БҒСБК ұсынған басылымдарда – 4 мақала жарияланды.

В этом проекте была дифференцирована художественная и просветительская деятельность детской литературы, а также разработаны научно-педагогические принципы поощрения юных читателей к чтению книг. Кроме того, созданы лингвистические предпосылки для подбора текстов для детей.

Бұл жобада балалар әдебиетінің көркемдік және тәрбиелік қызметі сараланып, жас оқырманды кітап оқуға баулудың ғылыми-педагогикалық принциптері әзірленді. Сонымен қатар, балаларға арналған мәтіндерді іріктеудің лингвистикалық алғышарттары жасалды.

Результаты исследования могут послужить материалом для ознакомления студентов, магистрантов, докторантов, обучающихся на факультетах филологии, журналистики, педагогики, психологии по вопросам казахской детской литературы, личности читателя и приобщения их к чтению.

Филология, журналистика, педагогика, психология факультетінде оқитын студенттер, магистранттар, докторанттарға қазақ балалар әдебиеті, оқырман тұлғасы және оларды кітап оқуға баулу мәселелері жөнінде мол мағлұмат беретін материал бола алады.

UDC indices
82-93
International classifier codes
17.01.00;
Readiness of the development for implementation
Key words in Russian
литература; ценность; чтение; ребенок; воспитание; образование; междисциплинарное исследование;
Key words in Kazakh
әдебиет; құндылық; оқылым; бала; тәрбие; білім; пәнаралық зерттеу;
Head of the organization Матыжанов Кенжехан Слямжанович доктор филологических наук, / доктор
Head of work Худайбергенов Нурбол Джумагалиевич PhD / жоқ
Native executive in charge