Inventory number IRN Number of state registration
0323РК00433 AP13068231-KC-23 0122РК00089
Document type Terms of distribution Availability of implementation
Краткие сведения Gratis Number of implementation: 0
Not implemented
Publications
Native publications: 1
International publications: 0 Publications Web of science: 0 Publications Scopus: 0
Patents Amount of funding Code of the program
0 23373538.4 AP13068231
Name of work
Исследование и разработка алгоритмов работы национальной системы микропроцессорной централизаций стрелок и сигналов
Type of work Source of funding Report authors
Applied Сансызбай Қанибек Мұратбекұлы
1
0
2
0
Customer МНВО РК
Information on the executing organization
Short name of the ministry (establishment) Нет
Full name of the service recipient
Акционерное общество "ALT Университет имени Мухамеджана Тынышпаева"
Abbreviated name of the service recipient АО "ALT Университет имени Мухамеджана Тынышпаева"
Abstract

Системы железнодорожной автоматики и телемеханики, эксплуатируемые на сети железных дорог Казахстана и мира. Процесс функционирования и алгоритм работы микропроцессорных систем централизаций стрелок и сигналов. Принцип построения и алгоритм программного обеспечения микропроцессорных систем электрической централизации. Экспериментальная установка по управлению станционных объектов с соблюдением их взаимозависимости, таких как светофоров и стрелок.

Қазақстан және әлем темір жолдары желісінде пайдаланылатын темір жол автоматикасы және телемеханика жүйелері. Бұрмалар мен бағдаршамдарды орталықтандырудың микропроцессорлық жүйелерінің жұмыс жасау процесі және жұмыс алгоритмі. Электрлік орталықтандырудың микропроцессорлық жүйелерін құру принципі және бағдарламалық қамтамасыз ету алгоритмі. Өзара тәуелділігін сақтай отырып, бекеттік объектілерді (бағдаршамдар мен бұрмалар сияқты) басқаруға арналған эксперименттік қондырғы.

Развитие отечественной доли микропроцессорных систем на железнодорожном транспорте страны; исследование и разработка алгоритмов работы опытного образца национальной системы микропроцессорной централизации стрелок и сигналов для внедрения на магистральной железнодорожной сети АО «НК «Қазақстан темір жолы»; повышение транзитного потенциала Республики Казахстан.

Елдің темір жол көлігінде микропроцессорлық жүйелердің отандық үлесін дамыту; «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ магистральды темір жол желісіне енгізу үшін бағыттамалық бұрмалар мен сигналдарды микропроцессорлық орталықтандырудың ұлттық жүйесінің тәжірибелік үлгісінің жұмыс алгоритмдерін зерттеу және әзірлеу; Қазақстан Республикасының транзиттік әлеуетін арттыру.

При выполнении проекта были использованы различные теоретические и эмпирические общенаучные методы и методологии выполнения научно-исследовательских работ. Литературный обзор и выработка рекомендаций по исследованию современного состояния проблемы разработки архитектуры микропроцессорных систем централизации стрелок и сигналов был выполнен применением общенаучных методов, таких как, теоретический анализ, сравнение и обобщение. Также были применен метод математического моделирования для построения мнемосхемы национальной микропроцессорной системы управления стрелками и сигналами на основе разработанной принципиальной схемы. Для написания программного кода и его дальнейшей верификации и валидации были сравнены языки программирования, сделан качественный анализ, были проведены различные тесты. Изучение методик разработки программных продуктов был выполнен на основе сравнительного качественного анализа. Применение современных методов информационного поиска позволило выполнить работу по подаче заявки на патент на изобретение. Для разработки новой установки микропроцессорной системы централизации стрелок и сигналов были применены теоретико-экспериментальные методы системного и экспертного анализа, методы информационного поиска, методологии бизнес процессов, современные методов сбора, хранения, обработки и анализа больших объемов данных.

Жобаны орындау кезінде әртүрлі теориялық және эмпирикалық жалпы ғылыми әдістер мен ғылыми-зерттеу жұмыстарын орындау әдістемелері қолданылды. Бұрмалар мен бағдаршамдарды орталықтандырудың микропроцессорлық жүйелерінің архитектурасын әзірлеу проблемасының қазіргі жағдайын зерттеу бойынша әдеби шолу және ұсыныстарды әзірлеу теориялық талдау, салыстыру және жалпылау сияқты жалпы ғылыми әдістерді қолдану арқылы орындалды. Сондай-ақ әзірленген принципиалды сұлба негізінде бұрмалар мен бағдаршамдарды басқарудың ұлттық микропроцессорлық жүйесінің мнемотехникасын құру үшін математикалық модельдеу әдісі қолданылды Бағдарламалық кодты жазу және оны әрі қарай валидациялау мен верификациялау үшін бағдарламалау тілдері салыстырылды, сапалы талдау жасалды, әртүрлі сынақтар жүргізілді. Бағдарламалық өнімдерді әзірлеу әдістерін зерттеу салыстырмалы сапалық талдау негізінде жүзеге асырылды. Ақпараттық іздеудің заманауи әдістерін қолдану өнертабысқа патент алуға өтінім беру бойынша жұмысты орындауға мүмкіндік берді. Бұрмалар мен бағдаршамдарды орталықтандырудың микропроцессорлық жүйесінің жаңа қондырғысын әзірлеу үшін жүйелік және сараптамалық талдаудың теориялық-эксперименттік әдістері, ақпараттық іздеу әдістері, бизнес-процестердің әдістемелері, үлкен көлемдегі деректерді жинау, сақтау, өңдеу және талдаудың заманауи әдістері қолданылды.

Разработана компьютерная модель и архитектура установки микропроцессорной системы централизации стрелок и сигналов с учетом недостатков их аналогов и результаты оформлены в виде заявки на патент на изобретение. Разработан программный код микропроцессорной системы централизации стрелок и сигналов с соблюдением требований стандартов по CENELEC, результат которого отражен в научно-техническом отчете по разработке программных кодов. Проводится верификация и валидация программного обеспечения микропроцессорной системы централизации стрелок и сигналов с соблюдением требований стандартов EN50128 и EN50126 по CENELEC, результаты которого будут отображены в технической документаций. Опубликована одна статья по теме проекта в издании, рекомендованном КОКСНВО, подана заявка на патент, и находится на стадии рецензирования статья, поданная в журнал в International Journal of Electrical and Electronic Engineering & Telecommunications (Scopus).

Бұрмалар мен бағдаршамдарды орталықтандырудың микропроцессорлық жүйесін орнатудың компьютерлік моделі мен архитектурасы олардың аналогтарының кемшіліктерін ескере отырып әзірленді және нәтижелері өнертабысқа патентке өтінім түрінде ресімделді. CENELEC стандарттарының талаптарын сақтай отырып, бұрмалар мен бағдаршамдарды орталықтандырудың микропроцессорлық жүйесінің бағдарламалық коды әзірленді, оның нәтижесі бағдарламалық кодтарды әзірлеу жөніндегі ғылыми-техникалық есепте көрсетілген. Бұрмалар мен бағдаршамдарды орталықтандырудың микропроцессорлық жүйесінің бағдарламалық қамтамасыз етуін CENELEC бойынша EN50128 және EN50126 стандарттарының талаптарын сақтай отырып верификациялау және валидациялау жүргізіледі, оның нәтижелері техникалық құжаттамада көрсетілетін болады. Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым және жоғары білім саласындағы сапаны қамтамасыз ету комитеті ұсынған басылымда жұмыс тақырыбына сай бір мақала жарияланды, патентке өтінім берілді және International Journal of Electrical and Electronic Engineering & Telecommunications (Scopus) журналына жіберілген мақала рецензиялаудан өтуде.

Реализация проекта по исследованию и разработке алгоритмов работы микропроцессорной централизаций стрелок и сигналов позволит решить задачи, связанные с развитием эффективной транзитной, экспертной и логистической инфраструктуры, поспособствует повышению научно-методической обеспеченности инфрастурктурного комплекса, повышению экономической эффективности и конкурентоспособности субъектов транспортной инфраструктуры и перевозчиков. Социальный и экономический эффект подтверждается программами по цифровизации транспорта и логистики.

Бұрмалар мен бағдаршамдарды микропроцессорлық орталықтандыру жұмысының алгоритмдерін зерттеу және әзірлеу жөніндегі жобаны іске асыру тиімді транзиттік, сараптамалық және логистикалық инфрақұрылымды дамытуға байланысты міндеттерді шешуге мүмкіндік береді, инфрақұрылымдық кешеннің ғылыми-әдістемелік қамтамасыз етілуін арттыруға, көлік инфрақұрылымы субъектілері мен тасымалдаушылардың экономикалық тиімділігі мен бәсекеге қабілеттілігін арттыруға ықпал етеді. Әлеуметтік және экономикалық тиімділік көлік пен логистиканы цифрландыру бағдарламаларымен расталады.

Степень внедрения проекта будет определена в последующих этапах.

Жобаны іске асыру дәрежесі келесі кезеңдерде анықталатын болады.

Разработка микропроцессорных систем централизаций позволит повысить уровень, качество технического обслуживания и эксплуатации за счет модульности, автоматизации процесса передачи/сбора, обработки, записи и хранения информации о передвижении подвижных единиц на станции, изменениях состояния устройств сигнализации, централизации и блокировки, что в свою очередь позволит увеличить эффективность функционирования системы в целом, обеспечивая высокую степень безопасности и увеличение пропускной способности.

Микропроцессорлық орталықтандыру жүйелерін әзірлеу модульділік, бекеттегі жылжымалы бірліктердің қозғалысы құрылғыларының жай-күйінің өзгеруі, сигналдау, орталықтандыру және блоктау (бұғаттау) құрылағылары туралы ақпаратты беру/жинау, өңдеу, жазу және сақтау үрдістерін автоматтандыру есебінен техникалық қызмет көрсету және пайдалану деңгейін, сапасын арттыруға мүмкіндік береді. Бұл өз кезегінде қауіпсіздіктің жоғары дәрежесін қамтамасыздандыру және өткізу қабілеттілігін арттыруды қамтамасыз ете отырып, тұтастай алғанда жүйенің жұмыс істеу тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді.

транспортные компании, предпринимательство, государственный сектор, транспортная инфраструктура, промышленность, образовательные и научно-исследовательские центры.

көлік компаниялары, кәсіпкерлік, мемлекеттік сектор, көлік инфрақұрылымы, өнеркәсіп, білім беру және ғылыми зерттеу орталықтары.

UDC indices
656.25(075)
International classifier codes
73.29.85;
Key words in Russian
железнодорожный транспорт; станция; стрелки; сигналы; безопасность; модернизация; микропроцессорная централизация;
Key words in Kazakh
теміржол көлігі; бекет; бұрмалар; сигналдар; қауіпсіздік; жаңғырту; микропроцессорлық орталықтандыру;
Head of the organization Амиргалиева Салтанат Нурадиловна Доктор физико-математических наук / Профессор
Head of work Сансызбай Қанибек Мұратбекұлы PhD доктор / ассоциированный профессор АЛиТ