Inventory number IRN Number of state registration
0323РК00621 AP13268897-KC-23 0122РК00153
Document type Terms of distribution Availability of implementation
Краткие сведения Gratis Number of implementation: 0
Not implemented
Publications
Native publications: 1
International publications: 0 Publications Web of science: 0 Publications Scopus: 0
Patents Amount of funding Code of the program
0 7358664 AP13268897
Name of work
Современная казахстанская литературная сказка: архетипические образы и сюжеты
Type of work Source of funding Report authors
Fundamental Жанысбекова Эльмира Тулегеновна
0
0
0
0
Customer МНВО РК
Information on the executing organization
Short name of the ministry (establishment) МНВО РК
Full name of the service recipient
НАО "Казахский национальный педагогический университет имени Абая"
Abbreviated name of the service recipient НАО "КазНПУ им.Абая"
Abstract

Современная казахстанская литературная сказка

Қазіргі заманғы қазақстандық әдеби ертегі

Выявить, классифицировать и определить функциональность основных архетипических образов и сюжетов в современной казахстанской литературной сказке, обозначить представление современных казахстанских писателей об образцовых (архетипических) социальных моделях, о формах и причинах отклонения от них, об авторских интенциях в вопросах формирования картины мира молодого поколения казахстанцев.

Қазіргі заманғы қазақстандық әдеби ертегідегі негізгі архетиптік бейнелер мен мақамдардың функционалдығын анықтау, жіктеу және анықтау, қазіргі қазақстандық жазушылардың үлгілі (архетиптік) әлеуметтік модельдер туралы, олардан ауытқу нысандары мен себептері туралы, Қазақстандықтардың жас ұрпағының әлем бейнесін қалыптастыру мәселелеріндегі авторлық ниеттер туралы түсініктерін белгілеу.

Методы исследования психоаналитического и когнитивного литературоведения, работающие с сознанием и бессознательным как автора, героя, так и читателя. Методика постфрейдистского анализа текста позволяет выявить латентные характеристики текста, обусловленные влиянием коллективного и индивидуального бессознательного автора и его читательской аудитории, в том числе в архетипических конструкторах текста.

Әдеби ертегі-миф пен фольклормен тығыз байланысты, ұжымдық бейсаналықты білдіретін жанр, жобаның міндеттеріне ең жауап беретіні-автордың, кейіпкердің де, оқырманның да санасы мен бейсанасымен жұмыс істейтін психоаналитикалық және танымдық әдебиеттануды зерттеу әдістері. Фрейдтен кейінгі мәтінді талдау әдісі ұжымдық және жеке бейсаналық автор мен оның оқырмандарының, соның ішінде мәтіннің архетиптік дизайнерлерінің әсерінен туындаған мәтіннің жасырын сипаттамаларын анықтауға мүмкіндік береді.

Выявлены наиболее частотные образы-архетипы и архетипические сюжеты в современных казахстанских литературных сказках, и их типологизация (работа продолжается); выявлены, каталогизированы и обозначены художественная и социальная функциональность основных архетипических образов в казахстанских литературных сказках (работа продолжается); обозначены особенности жанров различных фокус-групп; выявлены архетипические сюжеты в современных казахстанских литературных сказках (работа продолжается).

Қазіргі заманғы қазақстандық әдеби ертегілердегі неғұрлым жиілікті образ-архетиптер мен архетиптік сюжеттер анықталды және оларды типологизациялау (жұмыс жалғасуда); қазақстандық әдеби ертегілердегі негізгі архетиптік бейнелердің көркемдік және әлеуметтік функционалдығы анықталды, каталогталды және белгіленді (жұмыс жалғасуда); әртүрлі фокус-топтар жанрларының ерекшеліктері белгіленді; қазіргі қазақстандық әдеби ертегілердегі архетиптік сюжеттер анықталды (жұмыс жалғасуда).

-

-

-

-

Методика анализа фактического материала, предложенная исполнителями данного проекта, оказалась достаточно эффективной и функциональной. Обзор и систематизация библиографического и художественного материала также выявили эффективность анализа литературной авторской сказки по нашей авторской модели. Социальный и научный эффект результатов проекта заключается в репрезентации его литературоведческих инноваций и современного творчества казахстанских авторов в поле международной филологической науки и культуры. Результаты проекта могут также иметь определенное значение для педагогических и социологических исследований в области изучения формирования современной картины мира у читательской аудитории, изучения общественных ожиданий современных авторов и их читательской аудитории (прежде всего - подростковой).

Осы жобаның орындаушылары ұсынған нақты материалды талдау әдістемесі өте тиімді және функционалды болды. Сонымен қатар, библиографиялық және көркем материалды шолу және жүйелеу біздің авторлық модель бойынша әдеби авторлық ертегіні талдаудың тиімділігін анықтады. Жоба нәтижелерінің әлеуметтік және ғылыми әсері оның әдеби инновацияларын және қазақстандық авторлардың заманауи шығармашылығын халықаралық филология ғылымы мен мәдениеті саласында бейнелеу болып табылады. Жобаның нәтижелері оқырман аудиториясында әлемнің заманауи бейнесін қалыптастыруды зерттеу, қазіргі авторлар мен олардың оқырмандарының (ең алдымен жасөспірімдер) қоғамдық үміттерін зерттеу саласындағы педагогикалық және әлеуметтанулық зерттеулер үшін де белгілі бір маңызға ие болуы мүмкін.

Гуманитарные науки и искусство. Язык и литература. Литература.

Гуманитарлық ғылымдар және өнер. Тіл және әдебиет. Әдебиет.

UDC indices
17.07.41
International classifier codes
17.07.41;
Key words in Russian
литературная сказка; современная казахстанская литература; архетип; сюжет; мифопоэтика;
Key words in Kazakh
әдеби ертегі; қазіргі қазақ әдебиеті; ерхетип; сюжет; мифопоэтика;
Head of the organization Билялов Дархан Нурланович PhD / Assistant Professor
Head of work Жанысбекова Эльмира Тулегеновна Доктор философии (PhD) в области филологии / -